Schoolorganisatie

Schoolorganisatie

Onderbouw

Thematisch werken met hoeken

De onderbouw bestaat uit de groepen 1 t/m 4 en kenmerkt zich door het werken met 'hoeken'.

Deze hoeken zijn ingericht met diverse materialen die de zintuiglijke ontwikkeling van kinderen stimuleren. Die ontwikkeling vindt impliciet plaats doordat kinderen de materialen in de hoeken verkennen en ontdekken via hun spel. In de kleuterbouwgroepen zijn standaard aanwezig: een bouwhoek, een constructiehoek, een zand- of watertafel, themahoeken, een verteltafel met boek, figuurtjes en attributen die in het boek een rol spelen, een huishoek, een knutselhoek, een spelletjes- en puzzelhoek, een schildershoek, een boetseer- of beeldende vormingshoek. Verder is er een lees/schrijfhoek, een ontdekhoek, een timmerhoek en een computerhoek. Niet alle hoeken zijn tegelijkertijd aanwezig.

Zintuiglijke activiteiten zijn principieel ingebed in functionele en voor kinderen zinvolle activiteiten waarin hun betrokkenheid tot uiting kan komen. Bij jonge kinderen is dit vooral in het spel. Als blijkt dat een kind een bepaalde functie onvoldoende ontwikkelt, zal de leerkracht daar extra aandacht aan besteden. Dit gebeurt door die activiteiten zoveel mogelijk in de context van spelactiviteiten te plaatsen en niet door ze in een geïsoleerde situatie te oefenen. Ook in de groepen 3 en 4 heeft een aantal hoeken nog een belangrijke plek. Uiteraard worden de activiteiten daarin aangepast aan de ontwikkelingsfase waarin de kinderen zich bevinden.

Bovenbouw

De bovenbouw bestaat uit de groepen 5 t/m 8.

In de bovenbouw wordt, net als in de onderbouw, gewerkt rondom thema's. De zogenaamde themahoeken zijn echter uit de klas verdwenen, waarbij de spelcomponent tijdens de verschillende activiteiten plaats heeft gemaakt voor activiteiten met een meer volwassen karakter.

Vanuit een vaste structuur wordt er thematisch gewerkt rond taal en wereldoriëntatie; eigen teksten, werkstukken, onderzoeksactiviteiten en presentaties zijn daarin belangrijke vaste onderdelen. De (spel)activiteiten zijn geplaatst in een sociaal-maatschappelijke context; handelingen en codes worden zoveel mogelijk volgens de ‘maatschappelijke’ regels uitgevoerd. Taal (lezen, schrijven, communiceren), rekenen en wiskunde, constructie, creativiteit, sociale vaardigheden; al dit soort aspecten zit in deze activiteiten verweven.

Team

Indeling groepen schooljaar 2024 - 2025

Groep ma di wo do vr
1/2 A Ingrid Jesse Ingrid / Jesse Jesse Jesse
1/2 B Kevser Carolien / Kevser Carolien / Kevser Carolien Carolien
1/2 C Anita / Janneke Anita / Janneke Anita Anita Anita
1/2 D Jesse Linda Linda Linda Linda
3 A Sharyl Sharyl Sharyl Sharyl Sharyl
3 B Mehtap Mehtap Mehtap Mehtap Mehtap
4 A Ineke Ineke Myrna Ineke Ineke
4 B Loubna/Maryska Loubna/Maryska Loubna Loubna Maryska
5 A Monique / Darko Darko Monique Monique Monique
5 B Mirjam Mirjam Mirjam Mirjam Mirjam
6 Emmy Emmy Tamara.D Tamara.D Tamara.D
6/7 Tamara Tamara Adriaan Agnes / Adriaan Agnes / Adriaan
7 Cielke Cielke Cielke Cielke  Cielke
8 A Berna Berna Berna Charlotte Charlotte
8 B Charlotte Charlotte Joris Berna Berna
(N.B. rooster onder voorbehoud - kleine wijzigingen mogelijk)            

 

Teamleden met specifieke taken

Directeur (ma, di, woe, do) Karin Beerepoot
Adjunct directeur (di, do, vr) Marijke Spaan
Vakleerkracht bewegingsonderwijs  (di) Erik-Jan Brinkman
Vakleerkracht bewegingsonderwijs  (ma, di, vrij) Marijke van der Horst
Vakleerkracht bewegingsonderwijs  (wo) Sjoerd Vlemmings
Vakleerkracht muziek Agnes van Veen
Intern begeleider groep 1/2 (di, wo, do) Karima Benaali
Intern begeleider groep 3/4 (ma, di, wo, do) Miriam Warringa
Intern begeleider groep 5 t/m 8 (ma, di) Aaron Kalf
Intern begeleider () ....
Schoolmaatschappelijk werkster (di, woe, do, vrij) Esther Maalderink
Orthopedagoog (ma) Fleur Noom
Kind en Motoriek (ma) Ruben Hofman
Administratief medewerkster (di, woe, do, vrij) Marja Zeldenthuis
ICT (di, vrij) Tom Weijers
Conciërge (ma, di, wo) Candice de Vlugt
Onderwijsassistent/LIO (wo, vr)  Adriaan Bronkhorst
Onderwijsassistente ()  Maryska van Oort
Onderwijsassistente/LIO (ma, di)  Joëlle Snijders
Onderwijsassistente (di, wo, do)  Marjolein Smeenk
Onderwijsassistente (ma, di, wo, vr)  Anna-Maria Fernandes
Onderwijsassistente (ma, wo, vr) Pamela Minino
Overblijf administratie/coördinatie (ma, di, do) Yvonne van Leeuwen
Brede school coördinator (ma, di, woe, do, vrij) Kathy Harris

 

Terug

Hechtelstraat 49

1066 KK Amsterdam

020 3468400

info@nulldevlaamsereus.nl